Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Το ΕΓΩ και τα ΠΡΑΓΜΑΤΑ




Το εγώ έχει την τάση να εξισώνει το έχω με το υπάρχω . Έχω άρα υπάρχω .  Και όσο περισσότερα έχω , τόσο περισσότερο υπάρχω . Το Εγώ ζει μέσω της σύγκρισης . Το πώς σε βλέπουν οι άλλοι  μετατρέπεται στο πώς βλέπεις τον εαυτό σου . Αν όλοι ζούσαν μέσα σε μέγαρα ή ήταν όλοι πλούσιοι , το μέγαρο ή τα πλούτη  σου δεν θα εξυπηρετούσαν πια την αίσθηση του εαυτού σου  . Θα μπορούσες τότε να μετακομίσεις σε μια πιο απλή καλύβα , να παραιτηθείς από τα πλούτη σου και να αποκτήσεις εκ νέου μια νέα ταυτότητα θεωρώντας τον εαυτό σου και θεωρούμενος από τους άλλους πιο πνευματικός από τους άλλους . Το πώς σε βλέπουν οι άλλοι γίνεται ο καθρέφτης που σου λέει πως είσαι και ποιος είσαι . Η αίσθηση αξίας του Εγώ συνδέεται  στις περισσότερες περιπτώσεις με την αξία που έχεις στα μάτια των άλλων . Χρειάζεσαι τους άλλους για να σου δώσουν μια αίσθηση του εαυτού και , αν ζεις σε ένα πολιτισμό που σε μεγάλο βαθμό εξισώνει την αίσθηση αξίας που έχεις για τον εαυτός ου με το πόσα έχεις , αν δεν μπορέσεις να κοιτάξεις πέρα από την συλλογική πλάνη , θα είσαι καταδικασμένος να κυνηγάς υλικά αγαθά για όλη την υπόλοιπη ζωή σου με την μάταιη ελπίδα ότι θα βρεις την αξία σου και την ολοκλήρωση της αίσθησης του εαυτού σου εκεί .

   

Πώς παραιτείσαι  από την προσκόλληση στα πράγματα ; Μην το προσπαθήσεις ποτέ . Είναι αδύνατον . Η προσκόλληση στα πράγματα αποβάλλεται από μόνη της όταν δεν επιδιώκεις πια να βρεις  τον εαυτό σου σ' αυτά .Στο μεταξύ , έχε απλώς  επίγνωση της προσκόλλησης σου σε πράγματα . Μερικές φορές μπορεί να μην γνωρίζεις ότι είσαι προσκολλημένος σε κάτι , δηλαδή ταυτισμένος μαζί του , μέχρι να το χάσεις ή να υπάρξει η απειλή της απώλειας . αν τότε στεναχωρηθείς , αγχωθείς κ.ο.κ , σημαίνει ότι είσαι προσκολλημένος . Αν έχεις επίγνωση ότι είσαι ταυτισμένος με κάτι ή ταύτιση δεν είναι πια ολοκληρωτική . ¨ Είμαι η επίγνωση που έχει επίγνωση ότι υπάρχει προσκόλληση " . Αυτή είναι η αρχή της μεταμόρφωσης της συνειδητότητας .


 Eckhart Tolle 

Από το βιβλίο : " Για μια νέα ζωή " .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου